Friday, December 11, 2015

Fenomena Ombak beku di Pantai

Suatu keunikan alam berlangsung di pantai New England, Amerika Serikat, terhadap Pebruari silam. Suhu yg dingin di wilayah itu menciptakan ombak laut nampak seperti membeku.

Suhu ketika itu benar-benar -7 derajat Celcius. Dapat tapi tak hingga membekukan air laut di sana. Namun, ombak diwaktu itu memang aneh, gelombang setengah beku bergulung ke arah pantai.

“Saya mampu menonton horizon air, & ini kelihatan demikian aneh. Aku tak dapat yakin ada gelombang bersama gerak lambat ini,” ucap Jonathan Nimerfroh, sama seperti dikutip Dream dari Huffington Post.

Lantaran keanehan itu, Nimesfroh yg serta seseorang fotografer serentak membawa camera. Ia mengabadikan gelombang unik di pantai itu dalam sekian banyak jepretan camera.

Unik, Fenomena Ombak Membeku di Pantai

Terhadap hri berikutnya Nimesfroh datang ke pantai itu. Tetapi ia tidak menonton lagi gelombang seperti hri pada awal mulanya.

“Saya tanya terhadap para penangkap ikan & peselancar apakah mereka sempat menyaksikan gelombang seperti itu. Mereka berbicara itu yg mula-mula kalinya.”

No comments:

Post a Comment